Sunday, November 28, 2010

BERTUAHNYA ORANG BERNAMA ANWAR IBRAHIM

Untungnya dan bertuahnya menjadi Anwar Ibrahim.

Selain mendapat kasih sayang seorang isteri, Dia mendapat juga 'kasih sayang' dari manusia-manusia lain yang senafsunya. Beliau mendapat sanjungan dari manusia-manusia ramai yang datangnya dari kelompok yang tidak ada satu yang betul dibuat orang. Kelompok ini hanya mengiktiraf kata mereka sahaja. Kata orang lain semua tidak betul.

Dan kelompok inilah yang memuja Anwar sehingga tidak bertepi.

Biar macam mana skandal seks luar hukum yang dilakukannya, Anwar tetap disanjung dan dimuliakan. Pak-pak Haji dan Pak-pak Ulama memujanya sebagai manusia agung yang disifatkan sebagai anugerah Tuhan kepada umat manusia untuk mmimpin. Tiada manusia lain yang layak memimpin selain Anwar.

Apa lagi hendak dikatakan, memegang jawatan dalam parti dengan satu jawatan yang tiada dalam perlembagaan parti. Dan jawatan yang tidak dipertandingkan pula. Orang lain tidak boleh menjawat jawatan tersebut yang terpakai untuk menjadi Ketua Pembangkang dan menjadi ketua pula kepada satu kerjasama parti-parti pembangkang. Sungguh istimewa manusia bernama Anwar ini.

Biarpun Anwar selalu berbohong. Anwar tetap dimuliakan. Segala pembohongannya dianggap betul dan ramai pula orang-orang alim yang membelanya. Dan semua truduhan terhadap Anwar walaupun dibnuktikan secara saintifik dan undang-undang sangat betul, maaih diuar-uarkan sebagai fitnah. Tuduhan yang dilemparkan Anwar sahaja yang dikira betul. Kiranya Anwar adalah manusia MAKSUM yang lahir selepas Nabi Muhammad SAW.

Tidak hairan kalau orang seperti Lim Kit Siang atau Karpal Singh boleh mempercayai Anwar padahal dahulu mereka inilah yang mencaci Anwar. Tapi bila orang macam Nik Aziz boleh percayakannya, orang macam Haji Hadi boleh mempercayaianya, sungguh istimewa Anwar.

Biarpun Anwar memburuk-burukkan negara di dunia luar, beliau masih dipuja dan dijulang sebagai hero negara. Tidak ada satu pun cacat cela dari diri Anwar, biar beliau menghina negara dan rakyat yang lain. Biar apa sahaja yang dilakukannya di luar negara, berinteraksi dengan tokoh-tokoh Yahudi, Anwar tetap disanjung tinggi.

Biar macam mana buruk sekalipun peribadi Anwar dengan berbagai skandal seksnya, isterinya tetap setia malah masih membelanya dengan ucapan yang paling agung untuk segala umat manusia, "Anwar adalah anugerah Tuhan untuk menjadi pemimpin." Walaupun Azizah sedar Anwar ada berbagai 'kulit luar' yang sering bertukar, Anwar tetap suaminya.

Beruntungnya manusia yang bernama Anwar! Biarpun masalah moralnya kian terserlah, siapa peduli?

No comments: