Sunday, November 28, 2010

MARI RAMAI-RAMAI KITA BUAT VIDEO

Hari ini marilah ramai-ramai kita buat video. Buat video macam Namewee. Hentamlah siapa sahaja. kutuklah siapa sahaja. katalah apa sahaja. Tunjuklah apa saja termasuk benda-benda dalam kain sekalipun, buat video dan tujulah kepada siapa sahaja.

Rupanya itu bukan kesalahan. kata Nazri Aziz Namewee tidak bersalah sama sekali sebab itu tiada rindakan dapat diambil. jadi kita juga buatlah video macam itu. Sumpah seranahlah pada siapa sahaja termasuk kepada nazri atau Hishamudin yang tiada kuasa apa-apa walaupun jadi MENTERI.

Jadi mari kita ramai-ramai buat video.

memanglah Namewee tidak bersalah kepada kerajaan. Itu memang tepat. yang orang ramai pertikaikan bukan pada siapa dia bersalah tetapi sikap kurang ajarnya itu boleh menimbulkan ketegangan kaum. Sifat 'babinya' itu boleh menimbulkan rasa kurang senang masyarakat khasnya masayarakat Melayu yang dimaki dan dicacinya.

Ada KDN pun tidak berbuat apa-apa tentang hasutan yang dimomokkan oleh pembikinan video Namewee ini. Itu pun Nazri tidak sedarkah? Hishamudin tidak sedarkah? Atau KDN sengaja hendak tunggu kalau-kalau ada mana-mana Melayu 'siat-siatkan' keparat itu barulah hendak buka mata?

Atau KDN mahu lebih baanyak lagi video seperti ini diterbitkan?

No comments: