Thursday, October 6, 2011

NAJIB AKAN TERSUNGKUR, BN AKAN BUNGKUS.

Pilihanraya Umum 13 tentu tidak lama lagi. Bahangnya makin terasa bila ada berita-berita betapa peti-peti undi setiap parti telah menubuhkan jawatankuasanya dan sedang bergerak cergas. Ini disusulkan pula dengan berbagai tindkan 'baik hati' kerajaan terhadap rakyat akhir-akhir ini. Beberapa akta dihapuskan bagi membebaskan segolongan rakyat yang dijangkakan akan menyokong kerajaan dalam PRU itu nanti.

ISA dihapuskan. Akta Kediaman terhad, Akta Buang Negeri dan Buang Daerah turut mansuh. Ini telah membebaskan ratusan pesalah. Bukankah ini tindakan 'Baik Hati' kerajaan? Dan Orang-orang inilah yang dibebaskan ini) disebut-sebut akan menyokong BN nanti.

Tapi tanpa sedar,ramai kalangan penganalisis berpendapat BN akan 'bungkus' kali ini dan Najib pasti tersungkur dan keluar dari Putrajaya. Kalau tak percaya, tunggulah.

Segala-galanyaa kerana Rosmah. Orang menilai segala apa yang Rosmah sudah lakukan. Dan perlu diingat bahawa setiap tindakan Rosmah memberi padah kepada . Semua yang Rosmah buat membawa petaka kepada politik Najib. Kalau tak percaya, tunggulah!

Habis segala tugas menteri dibuat Rosmah. DS Sharizat Jalil boleh balik rumah duduk dengan suami dan anak-anak kerana tugasnya banyak dibuat Rosmah. Tadika sudah jadi Permata. Mana-mana tempat yang Najib tidak boleh hadir, Rosmah gantikan, bukan Timbalan Najib yang ganti.

Delailah boleh tumbangkan Samson yang gagah perkasa. Laila boleh buatkan Majnun mati.

Semua orang Melayu marahkan Namewee. Macam-macam bantahan dibuat terhadap 'babi' seekor ini tapi para penasihat Najib yang diketuai Nazri Aziz memberi nasihat yang salah. Akhirnya Najib lepaskan Namewee begitu sahaja kewrana ada ayat menyokong 1 Malaysia selepas memaki hamun bangsa Melayu.

Jadi kita tunggulah saat itu.

Kita lihat bagaimana Najibnanti. Kita lihat bagaimana Rosmah nanti selepas melalak meminta orang iktiraf dia sebagai Wanita Pertama.

No comments: