Wednesday, July 21, 2010

SEMUT MATI KERANA GULA, NAJIB 'MATI' KERANA ROSMAH

Memang tiada siapa boleh memberi sebab mengapa semut mesti mati kerana gula. Gula adalah makanan semut tetapi semut mesti mati juga kerana makanannya sendiri. Kalau tak percaya, lepaskan semut ke dalam balang berisi gula. Lama kelamaan kita akan dapati semut itu mati.

Tidak siapa tahu sebabnya dan tiada siapa yang pernah mengkajinya atau berura-ura mengkajinya. Mungkin terlebih memakan gula lalu kena kencing manis dan mati. Ataupun terhimpit oleh gula yang banyak dalam balang. Ataupun mati kerana kehabisan udara untuk bernafas.

Orang tidak ambil peduli soal semut itu.

Tapi dalam hal Najib ini orang ambil peduli dan ada orang mengkajinya. Tentulah orang ambil kisah kerana beliau Perdana Menteri sebuah negara dan memimpin sebuah parti Melayu yang ternama. Orang nampak Najib akan jadi seperti semut tadi tapi 'kematian' Najib bukan kerana gula. Najib akan 'mati' kerana Rosmah, isrerinya. Sedikit demi sedikit Rosmah mencipta senjata bakal membunuh kerjaya Najib di kedudukannya sekarang. Masa depan politik Najib akan hancur. Itulah 'mati' yang dimaksudkan.

Banyak sudah sejarah negarawan 'mati' kerana perempuan. Sejarah silam menceritakan betapa Samson yang gagah perkasa boleh jatuh kerana seorang perempuan bernama Delailah. Dalam sejarah moden Amerika pula politik Bill Clinton tergugat kerana perempuan bernama Lewensky.

Tidak mustahil Najib boleh tersungkur kerapa perempuan bernama Rosmah. Kalau najib tidak menjaga dan mengawal isterinya supaya jangan 'terlebih sudu dari kuah', perkara ini tidak mustahil.

Belum pernah dalam sejarah Malaysia isteri Perdana Menteri begitu agresif menonjolkan diri seolah-olah dia yang 'mengurus negara' sekarang ini. Selalu yang dibuatnya mengalahkan PM sendiri apatah lagi menteri-menteri. Ada-ada saja cerita yang diciptakan Rosmah menampakkan seolah-olah dia yang memberi arahan kepada Najib. Cakapnya melebihi menteri dan melangkaui Najib.

Contoh terkini adalah yang berlaku di Sabah dua hari lepas. Kalau setakat merasmikan Wisma Wanita sahaja tidaklah janggal sangat tetapi sampai mengumumkan mahu supaya kerajaan membina wisma berkenaan di semua negeri, itu sudah seperti cakap Perdana Menteri. Perkara macam tu biarlah Menteri Pembanguna Wanita ataupun PM sendiri yang umumkan, bukan Rosmah.

Nanti bila betul-betul dibuat wisma berkenaan, orang akan nampak Najib takut bini dan dengar semua cakap bini. Mana boleh seorang PM orang yang takut bini. Inilah yang akan memusnahkan Najib..

Barulah betul NKRA (Najib Kerja Rosmah Arah).

No comments: