Saturday, July 17, 2010

UMNO KENA MAIN LAGI

Nampaknya Umno dipermainkan lagi. Umno diperlekehkan lagi dan dinista begitu rupa sehingga orang yang waras pasti merasai terhina. Umno dicerca lagi bahawa ia sebuah parti yang jelas 'menolak' Islam. Orang yang memperbodohkan Umno itu pula bukan calang-calang orang. Orang itu adalah Nik Abdul Aziz, Tuan Guru yang sangat dimuliakan PAS.

Orang yang mencerca dan menghina Umno inilah juga yang boleh menentukan siapa masuk syurga dan siapa masuk neraka. Dia juga dapat menentukan sembahyang siapa yang diterima Allah dan sembahayang siapa yang tidak diterima.

Baru 2 hari menyatakan kesediaan bertemu dan berbincang dengan Umno, baru dua hari beria-ia mahu bertemu dan berbincang dengan Timbalan Perdana Menteri, malah Tan Seri Muhyiddin pun sudah memuji-muji sikap terbuka Nik Aziz, sekarang sudah berubah. Gamaknya mendapat 'wahyu' terbaru, lalu membatalkan hasrat berbincang tentang politik dan Melayu. beliau hanya sedia berbincang soal-soal berkaitan royalti minyak.

Sedang Umno sudah bersedia untuk merangka agenda perpaduan Melayu dan Islam selaras dengan saranan beberapa cendekiawan serta ulama, Pas pula menolak malah menghina dengan beberapa tuduhan. Dan yang menyedihkan Nik Aziz kata pintu rundingan sudah lama ditutup. Agaknya akan jadi macam mana ungkapan DAP kepada PAS juga tapi kali ini akan berbunyi, "Langkah mayat Nik Aziz dulu". Waktu itu barulah boleh berunding.

Jika terbukti Umno menolak Islam seperti yang dikatakan Nik Abdul Aziz, agaknya apakaah agama orang-orang Umno ini. Apa pula pegangan agama Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri?

Yang herannya apa yang mahu ditunggu lagi oleh puak-puak Umno ini. Mahu apa lagi kerana ini bukan kali pertama dipermainkan seperti ini. Usahlah berlagak ' hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong'. Biarkan Luncai terjun dengan labu-labunya. Biarkan, biarkan!

No comments: