Friday, June 4, 2010

DR SULEIMAN SUDAH LAKUKAN, YANG LAIN BILA PULA?

Apabila Datuk Seri Drs Suleiman mohamad melepaskann jawatan Ketua Umno Bahagian Titiwangsa, beberapa tokoh politik yang lain memberi pandangan yang dirangkumi sebagai senada sahaja. Semua memuji sikap terbuka dan kecintaan beliau kepada parti melebihi kepentingan peribadi. Kalau orang lain tentulah susahn hendak berbuat demikian tambahan lagi kuasa sedang berada di dalam tangan, sudah tentu sayang mahu melepaskannya.

Menurut para pemimpin ini, keikhlasan Drs Suleiman patut dicontohi. Siapa yang patut mencontohi sikap dan tindakan Ketua Umno Bahagian Titiwangsa itu?

Berani Mohd Ali Rustam melakukannya? Jangan bercakap sahaja tetapi buktikan. Anda juga lebih kurang seusia Drs Suleiman juga. Kata Ali Rustam, Drs Suleiman mempunyai semangat BN dan Umno yang tinggi.

Hishamuddin boleh lakukan? Cuba beranikan diri berbuat dermikian daripada sentiasa memberi amaran sahaja sehinga dalam banyak media dikatakan sebagai Menteri Amaran.

Sdr Ahmad Bashah dari Kedah juga tumpang semangkuk memberi komen. Anda berani mengambil rindakan serupa? Tentulah berkata untuk sedap mulut sahaja. Cuba letak jawatn seperti Drs Suleiman. Berani?

Jaqdi lebih baik jangan komen jika tidak berani. Lebih baik diam sahaja macam Ketua-ketua Bahagian yang lain yang sebahagiannya telah melangkaui usia Drs. Suleiman yang dipuji-puji itu.

Ramai-ramailah letak jawatan, beri peluang kepada generasi muda.

Anda bila lagi?

No comments: