Tuesday, June 22, 2010

LAGAK SEPERTI NAIB PRESIDEN

Gayanya seperti seorang Naib Presiden.

Bila Datin Seri Rosmah dilantik menjadi Naib Presiden Umno? Beliau memang terkenal sekarang. Semenjak Datuk Seri najib memegang tampuk pemerintahan negara, hampir setiap hari pasti ada saja berita tentang Rosmah. Begitu penting setiap yang dilakukan Rosmah. Begitu mustahak setiap butir cakap dan ucapan Rosmah.

Mengalahkan menteri dan juga mereka yang berjawatan dalam kerajaan. Malah Timbalan Perdana Menteri sendiri tidak difokuskan sebegitu kerap sebagaimana Rosmah. Menteri-menteri lain lagilah tidak dibr ruang oleh pihak akhbar.

Semalam Rosmah bercakap lagi. Dalam satu majlis melancarkan 'Sluad Sayang' wanita Barisan Nasional yang sepatutnya dan lebih munasabah dibuat oleh Ketua Wanita BN beliau dengan lantang meminta skuad tersebut bertindak menangkis tohmaham parti pembangkang terhadap parti dan kerajaan. Alih-alih isteri Perdana Menteri yang tiada kaitan dengan kerajaan ataupun parti lebih 'menyibuk' dari menteri.

Kalau setakat melancarkan dan membantu meakaikan 'vest' kepada ahli-ahli skuad boleh diterima, tetapi bila kenyataannya meminta skuad tersebut bertindak menangkis tohmahan parti pembangkang, ia dilihat sudah 'sudah lebih camca dari bubur'. Barangkali beliau berucap bagi pihak Perdana Menteri.

Nanti bila ada pihak yang berkata Rosmah sebagai 'suami' Najib seperti baru-baru ini, jangan pula sesiapa melenting kerana Najib dilihat terlalu mengamalkan NKRA (Najib Kerja Rosmah Arah).

No comments: